Monday, May 30, 2016

Cibernetica economică în limba engleză

Există o modă de pe vremea mandatului de minstrul al învățământului al profesorului Andrei Marga legat de funcționarea seriilor în limba engleză a unor specializări. În mod natural, în cei peste 15 ani care s-au scurs, trebuia luat taurul de coarne și construit acest concept prin:

  • trimiterea unor tineri la specializări în mari universități pe banii statului pentru a avea garanția că aceștia se și întorc;
  • asigurarea unor certificări în limbile de mare circulație, pentru ca profesorii să vorbească suficient de corect limba pentru care se opteză derularea cursurilor secției de specialitate într-o altă limbă;
  • stabilirea unui mod nou de desfășurare a activităților 100% compatibile cu cele de la marile universități, astfel încât studenții să fie atrași prin costul mai mic dar și prin distanța față de casă pentru a frecventa aici și nu la o mare universitate din altă țară;
  • asigurarea transparenței folosind toate facilitățile campusului virtual, cu modalități care să îmbine teoria cu practica neformală în produție și modalitățile active de instruire, în care memorarea să ajungă deja pe locul al VII-lea în programele analitice;
  • elaborarea de materiale didactice moderne folosind tehnologiile de e-Learning pure, cu tot ce derivă din acestea, fără a fi transpuneri mecanice a materialelor sub formă de fișiere pdf direct accesibile contra cost sau pe durate limitate.
La ora actuală multe din aceste cerințe sunt în stadiu incipient de realizare și de aceea este absolut necesară accelerarea proceselor de formare a celor care să predea, de realizare a materialelor. Un învățământ de cibernetică economică în limba engleză este absolut necesar dar nu prin translatarea mecanică a ceea ce există acum la forma în limba română. Acesta venind ca element de noutate are toate premisele de a revoluționa metodele didactice, structura manualelor și de a produce alinierea la exigențele din primele 50 de universitați ale lumii. dacă se vrea acest lucru.
Șansele sunt bune pentru că s-a produs predarea de ștafetă și în subcolectivul de cibernetică din DICE domină tinerii sun 40 de ani cu dorința de a implementa elementele revoluționare ale didacticii dar și ale ciberneticii.

(31 mai 2016)

No comments:

Post a Comment